Materialen
Opmerking: Als je als CLB-medewerker nog meer materialen wil ontdekken, log dan in. Je kan dan ook de pagina 'Sjablonen diagnostische instrumenten' raadplegen via Aan de slag.
Children’s Depression Inventory (CDI)
Cognitieve Deelvaardigheden Rekenen – 5de graad (CDR-5)
Cognitieve deelvaardigheden rekenen (CDR)
Cognitieve ontwikkelingstheorieën
Cognitieve Vaardigheidstest volgens het CHC-model (CoVat-CHC)
Compenseren (Lezen & Spellen)
Competentiebelevingsschaal voor Adolescenten (CBSA)
Competentiebelevingsschaal voor Kinderen (CBSK)
Complexe figuur van Rey
CSF_overzicht_diagnostisch_materiaal
De sociaal emotionele ontwikkelingstaken per leeftijdsfase
Diagnostiek dyslexie hoger onderwijs Spellingsvaardigheden
Diagnostiek dyslexie hoger onderwijs Technisch lezen
Differentiërende instructievormen voor leerlingen met wiskundeproblemen
Doelgroepen en vereisten inzake diagnostiek in het decreet leersteun
Drie-Minuten-Toets (DMT)
Dyslexie Screening Test (DST)
Effecten bij het rekenen
Effectief onderwijs
Ernst van probleemgedrag volgens criteria van Rutter
Evaluatiematerialen voor spreek- en taalvaardigheid
Evolutie betreffende diagnostiek leerstoornissen
Executieve functies en mogelijke interventies om de ontwikkeling van executieve functies te bevorderen
Factoren van achterstelling binnen het onderwijs
Faire Diagnostiek
Faire diagnostiek van adaptief gedrag
Faire diagnostiek van cognitief functioneren
Geheugenproef 15 Woorden
Geïntegreerd werkmodel Cognitief Sterk Functioneren
Genormeerde Toets Lezen en Spellen Bovenklas Lager Onderwijs
Gespreksvoering binnen leerlingenbegeleiding
Gezinsvragenlijst (GVL)
Goede praktijk: ABC-schema gedrag
Goede praktijk: ABC-schema motivatie
Goede praktijk: Afweging Speciaal Onderwijs
Goede praktijk: Drie cirkels voor leerlingbespreking
Goede praktijk: Intakevragenlijst Leerkracht
Goede praktijk: Koffer jezelf zijn
Goede praktijk: Koffer prestatiedruk
Goede praktijk: Koffer Veerkracht
Goede praktijk: Model voor differentiatie
Goede praktijk: Observatiefolder Unita
Goede praktijk: Reflectiewijzer consultatieve leerlingenbegeleiding
Goede praktijk: Stappen in leerlingbespreking
Handelen en Evalueren: Aandachts- en werkhoudingsproblemen en ADHD
Handelen en Evalueren: Angstproblemen en angststoornissen
Handelen en Evalueren: Gedragsproblemen en gedragsstoornissen
Handelen en evalueren: leersteun op basis van een GC-verslag
Handelen en Evalueren: Problemen in de sociale communicatie en interactie en ASS
Handelen en Evalueren: Stemmingsproblemen en depressieve stoornissen