Het zorgcontinuüm
Klik op een fase om verder te navigeren door het zorgcontinuüm.
Alle protocollen van Prodia kaderen in het zorgcontinuüm met de 4 fases:
- Brede basiszorg
- Verhoogde zorg
- Uitbreiding van zorg met Handelingsgericht Diagnostisch traject (HGD-traject)
- Handelen en evalueren op basis van een IAC-verslag of OV4-verslag
Het zorgcontinuüm geeft handvatten aan scholen om zorg voor leerlingen kwaliteitsvol uit te bouwen. Het is bedoeld ter ondersteuning en inspiratie.
De school is verantwoordelijk voor de begeleiding van leerlingen op klas- of schoolniveau vanuit alle fasen van het zorgcontinuüm. De Pedagogische Begeleidingsdienst (PBD) en het CLB kunnen hierbij ondersteuning bieden. Het CLB neemt bij het HGD-traject in uitbreiding van zorg de regie op in nauwe samenwerking met leerling, ouders en school. Bij leerlingen met een GC-, IAC- of OV4-verslag die les volgen in het gewoon onderwijs ondersteunt het leersteuncentrum de leerling, de leerkracht en/of het schoolteam.
Klik hier voor de volledige tekst rond het zorgcontinuüm
Klik hier voor de volledige tekst rond visie en beleid op leerlingenbegeleiding