Spraak en Taal
Brede Basiszorg
Hoe kan een school elke leerling kansen geven om zich op vlak van taal en spraak op eigen tempo te ontwikkelen?
Verhoogde zorg
Hoe kan een school omgaan met leerlingen die meer zorg nodig hebben op vlak van taal en spraak?
Uitbreiding van zorg
Wanneer en hoe loopt een CLB een handelingsgericht diagnostisch traject bij een leerling met taal en/of spraakproblemen?
IAC/OV4
Dit deel werd voor het protocol Spraak en Taal niet uitgewerkt. Kijk voor meer info bij het ADP.
Theoretisch deel
Uit welke theoretische achtergrond over de taal- en spraakontwikkeling, taal- en spraakproblemen en -stoornissen kan ik putten om zorg te bieden aan leerlingen?
Snelle blik
– Kort & Krachtig: ontwikkelingsdysfasie en kinderafasie
– Specifieke kenmerken van ontwikkelingsdysfasie in de taalontwikkelingsfasen
– Ga snel naar het protocol: klik hier