Cognitief sterk functioneren
Brede Basiszorg
Hoe kan een school elke leerling kansen geven om zich op cognitief vlak op eigen tempo te ontwikkelen?
Verhoogde zorg
Hoe kan een school omgaan met leerlingen die extra cognitieve uitdagingen nodig hebben?
Uitbreiding van zorg
Wanneer en hoe loopt een CLB een handelingsgericht diagnostisch traject bij een leerling die cognitief sterk functioneert?
IAC/OV4
Dit deel werd voor het protocol Cognitief sterk functioneren niet uitgewerkt. Indien er vragen zijn bij dubbel bijzondere leerlingen, vind je meer info bij het ADP.
Theoretisch deel
Uit welke theoretische achtergrond over cognitieve ontwikkeling en cognitief sterk functioneren kan ik putten om zorg te bieden aan leerlingen?
Snelle blik
– Prodiabrief: Hoogbegaafdheid maakt plaats voor Cognitief sterk functioneren.
– Artikel Caleidoscoop: Cognitief sterk functioneren, ruimer dan je denkt! (E. Vervoort, 2019)
– Ga snel naar het protocol: klik hier