Diagnostische protocollen

Het Algemeen Diagnostisch Protocol is een leidraad voor diagnostiek binnen de onderwijscontext. Het vormt het raamwerk voor de verschillende Specifieke Diagnostische Protocollen en voor de leidraad OLB-batterij ‘Een stap vooruit’ (ontwikkeld door de Vlaamse Werkgroep OLB-diagnostiek). In de Toetsstenen Faire Diagnostiek (ontwikkeld door de Netoverstijgende werkgroep Faire Diagnostiek) lees je specifieke aandachtspunten die extra belangrijk zijn bij cliënten uit kansengroepen.
De Specifieke Diagnostische Protocollen, de OLB-batterij en de Toetsstenen Faire Diagnostiek gebruik je best in aanvulling op het Algemeen Diagnostisch Protocol, dat als een rode draad door elke begeleiding van een leerling loopt.
De teksten van het Algemeen Diagnostisch Protocol vind je terug onder de verschillende fasen van het zorgcontinuüm en onder de verschillende denkkaders (zorgcontinuüm, HGW, Prodia-model, HGD, ICF-CY, faire diagnostiek). De volledige inhoud van de protocollen kan je hier consulteren.

OLB-DIAGNOSTIEK

TOETSSTENEN FAIRE DIAGNOSTIEK